Reply
Thread Tools
cjp's Avatar
Posts: 762 | Thanked: 395 times | Joined on Jan 2010 @ Helsinki
#121
Tohon softanhallintaan voisin suositella lämpimästi repoista löytyvää Faster Application Manageria (tuttavallisemmin Fapman :] ) joka toimii 110krt nopeammin kuin puhelimen oma softa.

Ylikellotus lienee kaikkien tietämä vaihtoehto, mutta jossei halua takuutaan umpeuttaa, niin voi kokeilla vaikkapa näitä pieniä tweakkeja mitä täältä löytyy:
http://www.knownokia.ca/2010/08/n900...-and-more.html

Nämä ovat tietääkseni ihan turvallisia, itse olen käyttänyt näitä tuon blogpostin ilmautumisesta saakka.
__________________
--
Find me on Twitter: @creip

Please read my blog: "PeakMobility", which deals with MeeGo/Maemo, Windows Phone and mobile technology in general from a hedonistic user point-of-view: http://peakmob.blogspot.com/
 
Stonik's Avatar
Posts: 129 | Thanked: 321 times | Joined on Apr 2010 @ Finland (Turku)
#122
Itse hommasin tammikuussa Android-luurin ollessa toinen vaihtoehto. Sen verran on tullut tuohon käyttöliittymään kiinnyttyä, että osat puutteista antaa mennä sormien läpi. NITDroidin testailun myötä suurin osa Android-innostakin on mennyt ohi.

Nokialta toivoisin kuitenkin huomattavasti lisää supportia.
 
frostbyte's Avatar
Posts: 293 | Thanked: 372 times | Joined on Jul 2010 @ Westside
#123
N900 on ollut puhelimena maaliskuusta lahtien ja toistaiseksi olen ollut erittain tyytyvainen. ylikellotus, easy debianin mukana tullut java-iloinen iceweasel, joikuspot, ja kikkailuun rootsh ovat tarkeimmat ja kaytetyimmat ohjelmat.

muutamaan kertaan olen flashiin (myos emmc) turvautunut, lahinna NITDroidin alkuaikoina kun homma oli viela vain puoliksi lapasessa. kaverin Evo4:lla ja HD2:lla leikkinyt: tyytyvaisena voin todeta ettei Android ole minulle; HD2:n Win OS yllatti kun kaveri tupla-buuttaa 100-prosenttiseen froyoon (toisin kun meidan NITDroid). mainitsi myos etta mm. ubuntu olisi kohtuu helppo ja toimiva tupla/triplabuuttaus. mutta N900:n nappista ei vaan loydy monesta potentiaalisesta kapulasta. eli pysymma varmaan noukialaisessa seuraavat 2 vuotta, ja varmaan tulen vaihtamaan 900:n myohemmin uuteen nokialaiseen. oon sen verran nokia-fanboi
 
cjp's Avatar
Posts: 762 | Thanked: 395 times | Joined on Jan 2010 @ Helsinki
#124
Originally Posted by mikkov View Post
Kaikki jotka olette asentaneet mainion fSchedulen käykääpäs äänestämässä se Extras repositoryyn http://maemo.org/packages/package_in...chedule/0.2-6/

fSchedule näyttää kätevästi Finnkinon teattereiden näytösajat.

Ohjeet ohjelmien testaamiseen: http://wiki.maemo.org/Help_testing_software ottakaa alun varoitukset vakavasti.
Toinen samanlainen ohjelma on MovieSchedule, joka yllättäen noukkii myös Suomalaisten elokuvateattereiden näytösajat ja kuvaukset. Ohjelma on myös melko näyttävän näköinen.
__________________
--
Find me on Twitter: @creip

Please read my blog: "PeakMobility", which deals with MeeGo/Maemo, Windows Phone and mobile technology in general from a hedonistic user point-of-view: http://peakmob.blogspot.com/
 
joppu's Avatar
Posts: 780 | Thanked: 855 times | Joined on Sep 2009 @ Helsinki, Finland
#125
Originally Posted by cjp View Post
Noniin tämä threadi on meikäläiseltä mennyt aivan täysin ohi, vaikka ensimmäisten joukossa N900:n hankinkin. Itse taisin saada laitteen joulukuun alussa.

Vieläkö ootte N900:n käyttäjiä vai onko joku muu kalikka kolahtanu parempana? Näköjään ossipena, tissot ja joppu ainakin näpertävät ysisatasta.

Nokia World 2010 oli kiva, mutta vielä oottelen sitä omaa messiasta, eli Nokian MeeGo laitetta. Näilläkin foorumeilla kiihkeänä käynyt Nokian petturuussyyttely on mennyt itseltä vähän ohi, itse olen edelleen lähinnä niin tyytyväinen ysisataseeni, että pelkään Noksun MeeGo laitteen olevan liian kliininen ja Androidmainen.

Mitä fiiliksiä muilla?
Mistä ihmeestä tämä nimeni tähän ilmestyi ? Hyvin on kapula palvellut ja pienet puutteet antaa helposti anteeksi. Softaa löytyy kaikkeen tarpeelliseen, suurinhan osa on versioita perinteisistä Linux-softista, mutta kun en ole sellainen "pitää saada kännykään joka funktioon oma sovelma ja pakko pelata mobiilipelejä" -ihminen. Tästähän softanpuuttesta porukat yleisesti valittaa, taitavat olla väärää kohderyhmää kyseiselle laitteelle. Muutenkin ihme tapaus tämä N900 siitä, että sitä yritettiin hissukseen lanseerata nörttien näpräilypuhelimeksi, mutta kun siitä tuli niin iso menestys (suhteellisesti) niin kaikenmaailman valittajat valtaa foorumin. MeeGoa odottelen innolla niin saadaan käyttöliittymä viilattua kuntoon ja varmasti ihan kaupallistakin softaa. N900:llehän on se baseline-versio luvattu tuoda, vaikka täyttä Harmattania tuskin koskaan tulee laitteelle.

Hitto jos jostain sais aikaa revittyä aikaa, niin voisi noi pari teemaa suunnitella loppuun ja samalla kasvattaa karma-epenistä :P

Last edited by joppu; 2010-11-10 at 15:32.
 
OVK's Avatar
Posts: 559 | Thanked: 1,017 times | Joined on May 2008 @ Finland
#126
Originally Posted by joppu View Post
Mistä ihmeestä tämä nimeni tähän ilmestyi ? Hyvin on kapula palvellut ja pienet puutteet antaa helposti anteeksi. Softaa löytyy kaikkeen tarpeelliseen, suurinhan osa on versioita perinteisistä Linux-softista, mutta kun en ole sellainen "pitää saada kännykään joka funktioon oma sovelma ja pakko pelata mobiilipelejä" -ihminen. Tästähän softanpuuttesta porukat yleisesti valittaa, taitavat olla väärää kohderyhmää kyseiselle laitteelle. Muutenkin ihme tapaus tämä N900 siitä, että sitä yritettiin hissukseen lanseerata nörttien näpräilypuhelimeksi, mutta kun siitä tuli niin iso menestys (suhteellisesti) niin kaikenmaailman valittajat valtaa foorumin. MeeGoa odottelen innolla niin saadaan käyttöliittymä viilattua kuntoon ja varmasti ihan kaupallistakin softaa. N900:llehän on se baseline-versio luvattu tuoda, vaikka täyttä Harmattania tuskin koskaan tulee laitteelle.

Hitto jos jostain sais aikaa revittyä niin voisi noi pari teemaa suunnitella loppuun ja samalla kasvattaa karma-epenistä :P
Täyttä Harmattania ei tosiaan tule, se on Nokian puolesta ilmoitettu. Toivottavasti kuitenkin jotain palasia Harmattan-Hacker Editionin kautta tulisi tänne Maemo 5 -puolellekin...
 
Posts: 251 | Thanked: 75 times | Joined on Oct 2009 @ Finland, Vaasa
#127
Kyllähän tuota tulee käytettyä. Välillä hieman huonommalla ja välillä paremmalla menestyksellä. Puhelinta on fläshäilty hieman sillon ja tällöin. Tuo kun ei linux mulle oikein kerro mitään, mutta silti kovasti yritän.
 
OVK's Avatar
Posts: 559 | Thanked: 1,017 times | Joined on May 2008 @ Finland
#128
Originally Posted by mele View Post
Kyllähän tuota tulee käytettyä. Välillä hieman huonommalla ja välillä paremmalla menestyksellä. Puhelinta on fläshäilty hieman sillon ja tällöin. Tuo kun ei linux mulle oikein kerro mitään, mutta silti kovasti yritän.
En minäkään Linuxista oikeasti mitään tajua mutta kertaakaan en ole joutunut vielä flashaamaan vaikka oma N900 on vissiin ihan ensimmäisestä valmistuserästä. Sisällä on ylikellotuskerneli, FCAM-ajurit, Swappolube sun muuta kiinnostavaa.

Ongelmien välttämiseksi riittää aika hyvin kun jonkun kiinnostavan jutun löytäessään tulee tänne TMO:hon ja etsii aihetta käsittelevän ketjun. Yleensä joku muu on jo ehtinyt tyriä (jos se on mahdollista) ja joku toinen on jo kertonut kuinka ongelma korjataan... Esimerkiksi nyt kun tuosta Power kernelistä tuli uusi versio niin kannatti ennen asentamista tulla tänne huomaamaan, että se sotkee FCAM-ajurit. Pari tuntia meni niin tuohonkin oli korjaus tehty.
 
Posts: 251 | Thanked: 75 times | Joined on Oct 2009 @ Finland, Vaasa
#129
Empä saa itse vieläkään noita toimimaan.uusin v44 asensin äsken...En ole tosin jaksanut threadia kunnolla lukea loppuun. Mutta pääkamera ja bless esim. kaatuu heti alussa edelleen
 
OVK's Avatar
Posts: 559 | Thanked: 1,017 times | Joined on May 2008 @ Finland
#130
Originally Posted by mele View Post
Empä saa itse vieläkään noita toimimaan.uusin v44 asensin äsken...En ole tosin jaksanut threadia kunnolla lukea loppuun. Mutta pääkamera ja bless esim. kaatuu heti alussa edelleen
http://talk.maemo.org/showpost.php?p...&postcount=130
 

The Following User Says Thank You to OVK For This Useful Post:
Reply


 
Forum Jump


All times are GMT. The time now is 15:12.